torsdag den 9. maj 2013

La Trappe Quadrupel



Købt for 26,95 kr. hos Eurospar, Søndre Fasanvej 92, Valby, for 33 cl. flaske.

Fra web:
Quadrupel er La Trappes tungeste øl med en fantastisk rav-farve. Dets varme og intense smag er rig og fint afbalanceret. Maltet sød, lidt ristet, og behagelig bitter med en sød eftersmag. Quadrupel fortsætter med at gære efter aftapning og tilbyder aroma af banan, mandel, vanille mm.
kendetegn:
Ufiltreret, top-gæret Trappist øl.
Alkoholindhold på 10%.
Servering temperatur 10-14 ℃
Middel skum. Aroma af karamel, sød malt og frugt. Middel karboneret.

Smag af sød malt, går over i karamel og frugt. Lidt skummet smag. Svagt humlet, sød.

La Trappes kongeøl og én af mine favoritter for mange år siden, da jeg startede med trappistøl. Ikke tilsat nogen form for sukker ifl. ingredienslisten, jeg undrer mig, den så ikke smager kraftigere.

Det er ganske afgjort den søde karamelsmag, der dominerer - sammen med en knap så fordrende skummet følelse, jeg også fandt i andre af La Trappes bryg, bla. Witte. Ikke så kraftigt smagende og udfordrende som håbet, derimod for sød - selv for mig. Det bliver kun 4 glas!


Hermed slutter min La Trappe/De Koningshoeven kavalkade foreløbigt - mangler PUUR, Bockbier og Oak Aged, men de er ikke tilgængelige hos mine indkøbssteder. Må indrømme, jeg ikke har været fuldt tilfreds - de har alle fået 4 glas, men nogle har virkelig kun knebet sig derop - og deres kongebryg, Quadrupel sætter ikke det afgørende punktum i finalen. Om La Trappe ER blevet for kommercielle (de var nogle år udelukket af det gode Trappist-selskab pga. kommercielisme) eller jeg bare er blevet for gammel? Måske begge dele!

Bryggeri: De Koningshoeven
Øltype: Mørk Stærk Belgisk Ale
Ingredienser: Vand, bygmalt,  humle, gær
ABV: 10 %

Ingen kommentarer:

Send en kommentar