mandag den 19. november 2012

Kozel Cerny (Dark)


Købt til  20 kr. i Super Brugsen for 50 cl. flaske.

ØV ØV ØV! Blev lokket af Super Brugsens gode tilbud med 5 øl for 24,95 kr, normal pris stk. 9,95 kr. Brugte lang tid på at finde de rette, nægtede at 1795 light skulle være i blandt. Øllene på tilbud var selvfølgelig spredt på en lang hylde og mange skilte viste forkert. Desværre var én af de valgte, denne Kozel Dark ikke blandt øllene på tilbud - så jeg fik selvfølgelig ikke rabat på de fire andre. Dermed har denne Kozel kostet mig omk. 50 kr., til den pris kunne jeg have købt en Blå Chimay på 75 cl. Nå, nu må jeg i min anmeldelse passe på, min fejl ikke hæmmer min objektivitet over for denne Kozel.

Reddet! Ved et held, havde kassedamen trykket én øl ind ialt tre gange, og fratrukket kun én gang. Vel blev jeg dermed snydt, men det giver 5 øl alligevel, nu hvor Kozel'en ikke gælder. Jeg drønede til Super Brugen igen, desværre var fejlen min mht. Kozel'en - men havde alligevel betalt for 5 øl, hvor tilbuddet talte - så jeg fik 25 kr. tilbage. Lad os så smagt dyret...

Kraftig skum. Duft af karamel og frugt. Klar (men mørk). Middel karboneret.

Maltet smag. Svag humle. Lidt tør, men alligevel sød, maltsødme. Fin, blød eftersmag.

Ganske udmærket! Ikke den mest kraftige og fyldige øl - men ganske blød og fin.


Bryggeri: Velkopopovicky Kozel
Øltype: Mørk Tjekkisk Lager
Ingredienser: Vand, bygmalt, humleprodukter, sukker
ABV: 3,8 %

Ingen kommentarer:

Send en kommentar