lørdag den 27. april 2013

Maltbazaren Brown Ale aka MBA #1


Købt for 25 kr. på introduktionspris, normalpris 30 kr. hos Ølsnedkeren i Griffenfeldsgade 52, 2200 Kbh N. for 50 cl. flaske.

Egen beskrivelse:
Det er ganske vidst… Maltbazarens første kommercielle øl har set dagens lys.
MBA #1 En amerikansk inspireret Brown Ale, rund og fyldig maltsmag med indslag af karamel, lette frugtnoter og en mild bitterhed fra de amerikanske humler.
Fra etiket:
Brun overgæret øl med amerikansk humle. Rund og fyldig maltsmag ,ed indslag af karamel, lette frugtnoter og en mild bitterhed fra humlen. Let sødme i eftersmagen.
Middel skum. Aroma af karamel, nødder og ristet malt. En anelse frugt. Svagt karboneret.

Smag af let ristet malt, går over i karamel. En anelse frugt. Mellem humlet, let bitter.

Min største udstyrspushers første forsøg som kontraktbrygger hos Skands - med officiel release party i dag hos Ølsnedkeren som det hør og bør. Heldigvis tog jeg et par flasker med hjem - for den gratis skænkning var kun en skuffelse. Et dårligt glas fra fad, så jeg fangede ikke mange smagsnuancer - jeg fortrækker at anmelde øl i mit eget, sikre og gennemprøvede "laboratorium" - og her er oplevelsen bedre.

Det er en ganske stilren amerikansk brown ale, fint balanceret, en ganske blød og rund eftersmag - ganske fyldig. Den amerikanske humle træder dog ikke rigtig i karakter - der er ingen typisk amerikansk smag over bryggen, den er heller ikke særlig kraftig humlet eller med "rigtig" nutty smag - jeg havde håbet, at Maltbazaren turde gå et trin over det letdrikkelige. En udmærket bryg, men mangler karakter og mod. 4 glas!

Bryggeri: Maltbazaren, brygget hos Bryggeriet Skands
Øltype: Amerikansk Brown Ale
Ingredienser: Vand, bygmalt, humle, gær
ABV: 5,6 %

Ingen kommentarer:

Send en kommentar